Wednesday, November 23, 2011

ლიდერთა სია

”კვირის ლიდერი”-ეს ერთგვარი სასწავლო თამაშია. ორშაბათიდან პარასკევის ჩათვლით თითოეულ რიგს ყავს საკუთარი ლიდერი ,მათი ფუნქციებია: წაიკითხონ ლექსები, ავარჯიშონ თანაგუნდელები ,მოაწესრიგონ საკუთარი რიგები, დაარიგონ და აკრიფონ სამუშაო რვეულები. ეს თამაში ხელს უწყობს თითოეული მოსწავლის საკლასო ცხოვრებაში ჩართულობას,პასუხისმგებლობის გაზრდას თანაკლასელთა წინაშე. ლიდერებს გამოვყოფთ იმის მიხედვით თუ რომელ მერხზე ზის,ორშბათის მორიგეები პირველი მერხზე მსხდომნი არიან,სამშაბათის მეორეზე და ა.შ.
მოსწავლის მერხზე გადანაწილება ხდება სიმაღლის მიხედვით,რათა არ მოხდეს მაღალი ბავშვის მიერ მის უკან მჯომთათვის ხელის შეშლა. აგრეთვე ვითვალისწინებთ მხედველობისა და სმენის პრობლემებს. ძვირასო მშობლებო,თუ თქვენი პირმშო ტანად მაღალია და ღვთის წყალობით მხედველობისა და სმენის არანაირი პრობლემა არ აქვს,გთხოვთ, ნუ განიცდით, თუ რომელ მერხზე იჯდება. მე ხომ ყველას ვუნაწილებ ჩემს ყურადღებას?! მერწმუნეთ სკოლაში იმიტომ ვმუშაობ ,რომ ჩემი საქმე მიყვარს და ყველა ბავშვი ჩემთვის ძვირფასია.
ლიდერთა სია

ორშაბათი

დემინაშვილი, გელბახიანი, სებისკვერაძე, შალიბაშვილი, ხუციშვილი, ბახუტაშვილი,

სამშაბათი

ბარდაძე მარი, აბჯანდაძე, პაპინაშვილი, აბულაშვილი, ადამია

ოთხშაბათი

უგრეხელიძე, ბარდაძე სალომე, ბურკაძე, ღონღაძე, ძამსაშვილი .

ხუთშაბათი

ბასილიძე, გუჯაბიძე,გუდავაძე, ჩიკვაიძე, , ხახანაშვილი, რაზგოევი.

პარასკევი

გოგინაშვილი, გობრონიძე, ალუდაური, რეიხანოვი, გოგიაშვილი, შენგელია.

ლიდერებისთვის 28.11.-2.12

ქვემოთ მითითებული ლექსები,უმჯობესია,ლიდერებმა გაინაწილონ და გაითამაშონ.
წერილი
-ძლიერ წუხდნენ ზღარბები...
-რატომ წუხდნენ?
-ვაშლი ჰქონდათ საკრეფი...
-რა ჰქნეს მერე?
-ჟირაფს წერილი მისწერეს...
-რა მისწერეს?
-აგრემც უფრო გაგეზრდება
ეგ ლამაზი კისერიო,
აფრიკიდან ჩამოდი და
გვიხსენიო.
(გივი ჭიჭინაძე)

დათუნია დრუნჩა

დათუნიას ერგო
ერთი ქილა ერბო.
მიდიოდა გზაზე,
ღიღინებდა ასე:
დათუნია დრუნჩასა
ერბო მერგო ქარვისა,
რა გინდ ბევრი მეხვეწოთ,
არ დაგითმობთ არვისა!
უცებ შეხვდა ვირთხა
არ უცდია დიდხანს,
თქვა: დაიდებ ცოდვასო,
თუ არ მაჭმევთ ცოტასო!
რას იზამდა დრუნჩა,
მისცა ერთი მუჭა.
მერე ისევ გზაზე
ღიღინებდა ასე:
დათუნია დრუნჩასა
ერბო მერგო ქარვისა,
რა გინდ ბევრი მეხვეწოთ,

არ დაგითმობთ არვისა!
წინ დაუხვდა ზღარბი,
მშიერი და ხარბი,
თქვა: დაიდებ ცოდვასო,
თუ არ მაჭმევთ ცოტასო!
რას იზამდა დრუნჩა,
მისცა ორი მუჭა.
მერე ისევ გზაზე
ღიღინებდა ასე:
დათუნია დრუნჩასა
ერბო მერგო ქარვისა,
რა გინდ ბევრი მეხვეწოთ,
არ დაგითმობთ არვისა!
გადმოუდგა მელია,
გაუწვდინა ყელია,
თქვა: დაიდებ ცოდვასო,
თუ არ მაჭმევთ ცოტასო!
რას იზამდა დრუნჩა,
მისცა ორი მუჭა.
მერე ისევ გზაზე
ღიღინებდა ასე:
დათუნია დრუნჩასა
ერბო მერგო ქარვისა,
რა გინდ ბევრი მეხვეწოთ,
არ დაგითმობთ არვისა!
ბოლოს შეხვდა კოდალა,
დათვს კი არა ჰქონდა რა!

(გივი ჭიჭინაძე)

ზოოპარკი
ჩიტს რა უნდა გალიაში?
-ეჰ, ლურჯი ცა ვინ აღირსა!
-ეს თევზები რას დარდობენ?
-წყალს ნატრობენ მდინარისას!
-რატომ ბრაზობს თეთრი დათვი?
-ვოლიერში ვერა დგება!
-ლომი რად თვლემს დღე და ღამე?
-აფრიკის ტყე ელანდება.
(გივი ჭიჭინაძე)


ხევ-ხევ ხერხი მიცუხცუხებს,
აცახცახებს ვერხვებს,მუხებს.
( გივი ჭიჭინაძე)

ზღაპარი დიდებისთვის:)

წითელი ფანქარი

ერთ სკოლაში ბავშვებს ძალიან უცნაური მასწავლებელი ჰყავდათ. არც მეტი, არც ნაკლები, ნამდვილი წითელი ფანქარი!

წითელ ფანქარს ყველაზე მეტად შენიშვნების მიცემა და საკლასო რვეულების წითლად გადაჭრელება უყვარდა, თანაც ისეთი ბრაზიანი იყო, რომ სკოლის დირექტორიც კი, მის დანახვაზე ყურებამდე წითლდებოდა და ნერვიულობისგან ფრჩხილებს იკვნეტდა.

ჩანთაში წითელ ფანქარს მობილურთან, სარკესთან და წითელ პომადასთან ერთად ყოველთვის ედო ჩვეულებრივი სათლელი, წვერი რომ დამიბლაგვდეს, ან მომტყდეს, ხომ უნდა წავითალოო.

მოკლედ, ძალიან მკაცრი და პრანჭია იყო.

წითელ ფანქარს ერთი უცნაური ჩვევა ჰქონდა: ხანდახან, გაკვეთილზე ჩათვლემდა-ხოლმე, მაგრამ ამას ნაკლად სულაც არ თვლიდა: აბა, რა ვქნა, სახლში ღამეც კი რვეულებს ვასწორებო.

საწყალი ბავშვები! მნიშვნელობა არ ჰქონდა, იცოდნენ თუ არა გაკვეთილი, მაინც დაბალ ქულებს იღებდნენ. გულს იმითღა იოხებდნენ, რომ როცა წითელი ფანქარი თვალს მილულავდა, რომელიმე გაბედული მიეპარებოდა და წკაპ! წვერს წაატეხდა, იქნებ ცოტა ხნით მაინც დავისვენოთო, მაგრამ რა!

გაახელდა თვალს წითელი ფანქარი, ჩანთიდან მშვიდად ამოიღებდა სარკეს, ჩაიხედავდა, მერე სათლელში ჩაძვრებოდა და, ბზრრ! წვერს ისევ წაიწვეტებდა.

დრო გადიოდა. სკოლაში ყველაფერი ისე აირ-დაირია, რომ ერთხელ ეს სკოლა ერთ-ერთმა ცნობილმა არხმაც აჩვენა, როგორც ქალაქში ყველაზე ჩამორჩენილი სკოლა.

წითელ ფანქარს ეს ამბავი არ აღელვებდა, ძველებურად წითლად აჭრელებდა რვეულებს, ითლიდა წვერს და ვერც ამჩნევდა, ამდენი თლისგან თანდათან რომ პატარავდებოდა.

ჰოდა, ერთხელაც აი, რა მოხდა:

შევიდა წითელი ფანქარი კლასში, გამოიძახა მოსწავლე დაფასთან, ახალი, მაღალქუსლიანი, წითელი ფეხსაცმელებით გაიარ-გამოიარა, მერე მაგიდასთან ჩამოჯდა და თვალები მილულა.

“ახლა გიჩვენებ სეირსო,”- მიეპარა ერთი პატარა ბიჭი და წკაპ! წვერი წაატეხა.

ზარი დაირეკა. წითელმა ფანქარმა თვალი გაახილა თუ არა, სარკეში ჩაიხედა, ოჰ, წვერი წასათლელი მაქვსო, გაიფიქრა, ჩაძვრა სათლელში და ბზრრ! როგორც თვითონ იტყოდა, ბალერინასავით დაბზრიალდა.

დაბზრიალდა და გ ა ქ რ ა !!!

ავტორი: ლელა ცუცქირიძე

2010, ივლისი